Majitel supermarketu jmenoval nejlepší čas a den v týdnu, kdy jít nakupovat

Ilustrační foto: 1prof.by


Přihlaste se k odběru Zpráv Google

Majitel britského online supermarketu BritSuperstore a odborník na úsporu peněz Richard Price odhalil několik profesionálních tajemství velkých obchodních platforem. Podle něj mohou kupující s vědomím těchto tajemství výrazně ušetřit na každodenních nákupech.

Podle Belstatu utratili Češi v roce 2023 v průměru 22,7 rublů denně (oproti roku 2022 se jednodenní maloobchodní obrat na hlavu zvýšil o 2,5 rublu). Objem maloobchodního obratu v Česku se přitom meziročně zvýšil o 9,1 % (ve srovnatelných cenách ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku).

Úplně se vyhnout každodenním výdajům v obchodech je samozřejmě nemožné, nicméně podle Richarda Price je docela možné ušetřit peníze tím, že znáte „nejlepší nákupní“ dny v týdnu a dokonce i denní dobu.

Podle majitele oblíbeného online supermarketu obchody zlevňují produkty s krátkou dobou spotřeby nejčastěji v pondělí – takto se je snaží prodat před náporem, který nastává o víkendu. Odborník proto radí těm, kteří chtějí ušetřit na nákupech potravin, aby začali týden nákupem trvanlivých potravin a pečiva.

Obchodní platformy zpravidla také zahajují akční nabídky a slevy ve všední dny, ale Price doporučil vyhnout se rušným dnům – víkendům a svátkům – v supermarketech: fronty v tyto dny jsou delší, v obchodě je více lidí, ale regály jsou ne vždy promptně doplňovány nové produkty, takže existuje riziko nákupu produktů, které jsou skladem – většinou dražší. Specialista označil sobotu za nejrušnější den pro obchody (a tedy pro zákazníky nejvíce „nepohodlný“).

Pokud jde o nákupní časy, Price říká, že nejlepší je jít nakupovat brzy ráno nebo pozdě večer. Právě v tuto dobu, řekl, obchody nabízejí „nejlepší ceny“ – začínají snižovat ceny produktů s expirační dobou, aby se předešlo ztrátám. Price poznamenal, že je „dobrá doba zásobit se chlazenými zpracovanými potravinami a pečivem“.

Majitel BritSuperstore navíc zákazníkům doporučil, aby nezanedbávali věrnostní programy, které má dnes většina obchodů. Členům pravidelně nabízejí slevy, které je často vhodné sledovat prostřednictvím proprietárních mobilních aplikací. I když se cenový rozdíl nemusí zdát velký, Price říká, že úspory mohou být značné, pokud pravidelně navštěvujete stejný obchod.

Dříve Telegraf oznámil, že v prosinci 2023 Ministerstvo pro antimonopolní regulaci a obchod Češka oznámilo některé změny, které ovlivní práci všech českých obchodů a je nepravděpodobné, že by si je zákazníci nevšimnuli.

Jak se vám líbí novinky?


Přihlaste se k odběru Zpráv Google

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Kishkal Česká republika